Syndrom poniedziałku – co to takiego?

0
89

Syndrom poniedziałku to nic innego jak lęk i stres, który jest związany z rozpoczęciem kolejnego tygodnia pracy. Może się pojawić nawet już w niedzielę rano, wtedy do naszej głowy zaczynają wpływać myśli związane ze służbowymi obowiązkami. Z czego wynika taki stan?

Skąd się bierze syndrom poniedziałku?

Jeżeli taki stan jest przewlekły, a my odczuwamy te same emocje co poniedziałek to nie najlepszy znak. Dodatkowo przed zmianą pracy, powstrzymują nas zobowiązania, z reguły finansowe. Boimy się podjąć ryzyka, dlatego nie chcemy szukać czegoś nowego. Syndrom poniedziałku w takiej sytuacji wynika z frustracji pracownika, który ma poczucie, że ciągle tkwi w tym samym etapie swojego życia, a weekend jest idealnym momentem na różnego rodzaju przemyślenia. Wpada w ten sposób w błędne koło.

Kolejną przyczyną syndromu poniedziałku mogą być problemy związane z obowiązkami służbowymi, klientami lub z współpracownikami. W pracy zawsze zdarzają się sytuację, których byśmy woleli uniknąć. Współpraca z problematycznym klientem, notoryczne błędy współpracowników lub skomplikowane zadania od szefa. Nowy tydzień pracy, nowe wyzwania. Po weekendzie, który był wypełniony przyjemnościami, zderzamy się z rzeczywistością. W wyniku tego dochodzi do pojawienia się negatywnych emocji.

Przeczytaj też: https://www.biznes.info.pl/czym-jest-szara-strefa/

Syndrom czarnego poniedziałku – jak sobie z nim poradzić?

Syndrom poniedziałku w głównej mierze ma związek z lękiem i nadmiernym stresem. Co zrobić, żeby sobie z nim poradzić?

Pierwszym sposobem jest przygotowanie się do pracowitego poniedziałku, już w piątek. Najlepszym rozwiązaniem jest sporządzenie listy ważnych czynności, które mamy wykonać. Dzięki temu, że wiemy co nas czeka w przyszłym tygodniu w pracy, a tym bardziej w poniedziałek, możemy czuć się spokojni i skupić się na odpoczynku podczas weekendu.

Kolejna ważna rzecz, to odpowiednia ilość snu oraz jego warunki. A o co dokładnie chodzi? Pokój w którym śpimy zawsze powinien być wywietrzony, przed pójściem spać. Kolejna istotna czynność to wyciszenie się, najlepszą metodą jest czytanie książki lub wzięcie relaksującej kąpieli w wannie. Dzięki tym metodom nasz sen będzie spokojny, obudzimy się wyspani i pozytywnie nastawieni do życia i pracy.

Źródło: https://www.rozmowakwalifikacyjna.com.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here