Jak zarejestrować się w urzędzie pracy

0
1853

Każdemu z nas może przytrafić się taka sytuacja w życiu, że zostaniemy na jakiś czas bez pracy i będziemy musieli się posiłkować pomocą urzędów do tego wyznaczonych. Nie jest to nic wstydliwego i powinniśmy spróbować dać sobie pomóc, gdyż nigdy nie wiadomo kto wyciągnie do nas rękę i w jakiej sytuacji uda się znaleźć zatrudnienie.

Gdy pierwszy raz wkroczyłem w pełnoletniość i musiałem zacząć rozglądać się za jakimś zajęciem, szukałem informacji jak zarejestrować się w urzędzie pracy. Natrafiłem w internecie na krótki instruktaż i zobaczyłem, że sprawa jest banalnie prosta. Musimy wsiąść w samochód, lub komunikację miejską, która jedzie z naszej miejscowości aż do miasta, w którym jest zlokalizowany nasz powiatowy urząd pracy i tam mamy się dostać w danym dniu w celu zarejestrowania się i podjęcia być może naszej pierwszej, legalnej pracy.

Osobiście byłem w urzędzie pracy zarejestrowany już wiele razy i za każdym razem moja wizyta wyglądało troszkę inaczej i zmieniało się tam coś wizualnie, lub trzeba było udać się w inne miejsce i wypełnić dodatkowe dokumenty. Z reguły jednak wygląda to w sposób prosty. Zaraz po wejściu w próg urzędu, wyświetla nam się wiele tablic informacyjnych, na których to widnieją zawarte tam dane, którymi powinniśmy się posiłkować w trafieniu na nasze stanowisko, pod które musimy się udać.

Stanowiska są oznaczone literkami alfabetu i jest tych stanowisk około 10. Przynajmniej tak to wygląda w moim urzędzie, do którego zawsze się udaję. Każde z tych miejsc ma przypisane do siebie kilka literek i Panie tam zasiadające mają na celu obsłużyć te wszystkie osoby. Ja udaję się zawszę pod literkę H i niezmiennie od kilku lat siedzi tam ta sama, przemiła Pani. Przy pierwszej wizycie rejestracyjnej, musimy pobrać od Pani rejestracji kilka kartek, które będziemy musieli wypełnić bardzo skrupulatnie i nie popełnić żadnego błędu.

jak zarejestrować się w urzędzie pracy

W każdym z urzędów jest sporo wyznaczonego miejsca, byśmy mogli się spokojnie rozgościć i zająć się wypełnianiem naszych formalności. Nie musimy więc jechać z tymi dokumentami do domu i robić tego tam, no chyba że jest taka potrzeba i nie potrafimy sobie sami poradzić, to powinniśmy wrócić po pomoc i przyjechać tam kolejnego dnia.

Jednakże uważam, że poradzi sobie każdy i nie będzie takiej potrzeby. Z wypełnionymi dokumentami udajemy się wtedy pod stanowisko oznaczone naszą literką. Musimy poczekać na naszą kolej i w zależności od urzędu, jest to oznaczone na elektrycznej tablicy informacyjnej, która zawieszona jest nad naszą głową i syntezator nagrany w systemie mówi nam, że już nasza kolej i powinniśmy podejść pod dane stanowisko.

Jeśli w Waszym urzędzie nie ma żadnego elektrycznego oznaczenia, musicie po prostu trzymać sobie kolejkę jak u lekarza, czy w innych instytucjach. Najlepiej więc zapytać przy wejściu kto jest ostatni do danego miejsca i uzyskamy wtedy z pewnością od jednej z czekających tam osób cenne informacje, po których dowiemy się, ile przyjdzie nam jeszcze czekać. Gdy nasza kolej już nadejdzie, podejdźmy do Pani przy stanowisku i oddajmy jej dokumenty. Tam po przejrzeniu ich odbędziemy z pewnością krótką, lub dłuższą rozmowę.

Z racji, że będzie to nasza pierwsza wizyta w urzędzie, zajmie to trochę więcej czasu, gdyż Pani pracująca na miejscu, będzie musiała wklepać nasze dane do komputera i zameldować nas w bazie, jako osoba bezrobotna i szukająca wsparcia. Po wypełnieniu wszystkich formalności i usłyszeniu kilku ciekawych spraw, Pani pokaże nam oferty pracy, leżące z pewnością przed nami i wydrukowane na kilku kartkach.

jak zarejestrować się w urzędzi

Jeśli żadna z ofert nie będzie nas satysfakcjonować, zostaniemy zapisani na kolejny termin, podczas którego będziemy się musieli stawić na miejscu wraz z dokumentem tożsamości i karteczką, którą dostaniemy podczas pierwszej rejestracji. Terminy są z reguły ustalane co 2,3 miesiące i w takim odstępie czasu powinniśmy się stawiać na umówiony termin. Jeśli zapomnimy i nie przyjedziemy w danym dniu, to możemy niestety wylecieć stamtąd z hukiem i stracić ubezpieczenie zdrowotne, które zaraz po zarejestrowaniu się w urzędzie, będzie nas obowiązywać.

Stracimy też niestety możliwość dalszej pomocy, jaką udziela nam urząd w szukaniu przez nas zatrudnienia. Powinniśmy więc pilnować terminów i przestrzegać ich mocno, by taka sytuacja nie miała miejsca. Podczas którejś z kolejnych wizyt, gdy Panie przeanalizują dobrze nasz profil, powinniśmy dostać naszą wymarzoną pracę i oferta powinna zostać nam znaleziona. Pozostaje ją tylko przyjąć i rozpocząć karierę zawodową.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here