Freelancer a agencja interaktywna. Komu zlecić reklamę internetową?

0
1908

Obecnie wiele osób decyduje się na prowadzenie reklam internetowych. Tyczy się to zarówno osób prywatnych, jak i firm, które dzięki takim reklamom mogą zdobyć nowych klientów. Zainteresowani stają jednak przed sporym dylematem jeśli chodzi o wybór wykonawcy takiej reklamy. Zwykle do wyboru ma się freelancera lub agencję interaktywną. Która z opcji będzie korzystniejsza?

Jakie są różnice?

Freelancer działa na zasadzie wolnego zawodu, a więc ma na pewno więcej czasu na wykonanie reklamy. Często jednak nie dysponuje odpowiednimi kwalifikacjami lub zapleczem, aby wykonać reklamę na najwyższym poziomie. Wiadomo, że decydując się na freelancera zapłaci się mniejsze pieniądze, ale nie na kosztach reklamodawca powinien się skupiać, a na jakości wykonania usługi.

Agencja interaktywna zatrudnia w swoich szeregach specjalistów, tworzy kreacje reklamowe na wielu płaszczyznach, np. w social mediach, a więc reklama na Facebooku lub Instagramie. Dodatkowo posiada spore referencje, które można sobie przejrzeć na stronie agencji, tak aby móc zobaczyć, jakie projekty pracownicy agencji mają już na swoim koncie. Pracuje tam wielu specjalistów, którzy nawzajem się uzupełniają, mowa tutaj np. o:

  • grafikach,
  • copywriterach,
  • programistach,
  • pozycjonerach,
  • designerach.

Teoretycznie wybór jest więc prosty. Warto polegać na profesjonalnej agencji interaktywnej, która zapewnia zainteresowanym większe pole manewru i lepsze rezultaty prac. W przypadku jednak, gdy ktoś dysponuje niewielkim budżetem wtedy nieco lepszą opcją będzie freelancer, jednak cena nigdy nie powinna znajdować się na pierwszym miejscu. Agencja interaktywna zadba jednak dodatkowo o promocję graficzną, w wyszukiwarkach oraz na poczcie elektronicznej. Zdecydować można się tym samym na kompleksową usługę.

Na jakich kryteriach się skupić przy doborze wykonawcy?

Przy doborze wykonawcy działań naprawczych typu optymalizacja strony lub reklamy internetowej trzeba skupić się na tym, czy:

  • potencjalny wykonawca dysponuje szeroką wiedzą na temat marketingu,
  • wykonawca ma doświadczenie w swojej branży,
  • wykonawca posiada portfolio.

Po zapoznaniu się z portfolio można dużo łatwiej podjąć ostateczną decyzję. Na pewno na stronach agencji interaktywnych będzie można liczyć na informacje o zrealizowanych projektach, natomiast freelancerowi często trzeba wierzyć na słowo. 

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here